lørdag den 15. januar 2011

Weekend WAUW #2 - held i uheld

Hvor bliver tiden af - nu er det dælme allerede weekend igen. Hørte i radioen her til morgen at 2011 er erklæret "Frivillighedsår" af EU. Vi kom jo RIGTIG godt i gang i 2010 - men måske kan flere endnu finde vej til os i 2011. Det er ihvertfald en vej der må udforskes, at være frivillig hos OSH kræver jo ikke engang at man skal gå nogen steder hen - det kan klares hjemme ved scrapbordet! =0) I gennemsnit udfører vi danskere frivilligt arbejde ca. 17 timer om måneden og mænd er mere aktive end kvinder. TJA - det tal og den kønsfordeling kunne jeg godt ændre lidt på, når jeg kigger på jer der er med i OSH - det er HELT sikkert!!

Idag vil jeg allerførst dele et lille tip med jer - jeg har desværre ikke nået at fotografere det - men I er jo så kvikke at I sikker fatter det uden bevismateriale. Vi der bruger liquid pearls og lignende ved at de små prikker kan blive lidt spidse når man dutter dem langs en kant. Jeg har hørt fra en bekendt, at man kan "gokke" sit kort hårdt ned i bordet mens dutter er våde, så synker den lille spids lidt ned i prikken og den bliver mere "perleagtig". PRØV det !

Tilbage til min overskrift - ved en af mine kassetømninger (kan ikke huske hvorfra lige nu - men DU ved selv hvem du er) var der denne håndfuld meget fint farvelagte kort. Dvs helt kort var det nu ikke - da motiverne sad på et lag papir. De var SÅ fine - og jeg kunne nemt se hvilket stort arbejde der lå bag dem, så vi nænnede ikke at sende dem afsted som de var. Det ville være svært at skrive bag på dem uden at det kunne ses på forsiden - og måske klarede de slet ikke at blive bladret i nede i sådan en kortkasse. Så vi valgte at sende dem en tur forbi "Skadestuen" hvor de blev sat på foldet karton. Så var de perfekte og kom selvfølgelig med i kassen der blev sendt i januar. Her kan I se dem inden de kom på kartonkortene:




SUPERFINE ikke - og MANGE tak for dem. Og så var det jeg fik en lys ide (indsæt klapsalve...). TÆNK hvis der sidder nogle ude i blogland, som maler motiver i stride strømme men ikke orker også at skulle lave kort med dem allesammen. Så kunne I jo også være med her i OSH ved at sende os de motiver I får i overskud - så finder jeg snildt nogle dygtige kortdamer som måske ikke orker alt maleriet - der kunne færdiggøre dem til kort.  Bare en ide!  Intet pres - men jeg ville da lige nævne den - fordi jeg indtil det modsatte er bevist syn's det er en GENIAL ide - uden smålig skelen til hvem der har fået den, .. LOL !!

Vi er jo ikke allesammen lige gode til ALLE TING - og sådan et teamwork i den gode sags tjeneste ville være perfekt!

Jeg har ryddet lidt op i scrapsagerne i denne weekend - og der kom lidt ting frem der har følt sig "uelsket" i et stykke tid - men mere om det senere!

I denne weekend er vi halvvejs i januar måned  - der er tikket en masse kommentarer ind til månedens lodtrækning - men jeg kan sagtens overskue flere endnu - så hold jer ikke tilbage!

GOD weekend herfra - det er godt nok perfekt vejr til indendørs sysler !

20 kommentarer:

May Britt sagde ...

Synes det lyder som en god ide med at fordele arbejdet med at male og samle kort... vi kan vel alle i perioder ha' lyst til kun at male eller scrappe.. c",)

Anonym sagde ...

Sikke nogle flotte kort og sikke et arbejde, godt at du kunne rede dem så der er nemmere at skrive på.
Bodil H

Mette Hvistendal sagde ...

super godt tip....de er virkelig fine de aftryk.. jeg kunne godt finde på at farvelægge for dig da jeg tit farvelægger en bunke aftryk for så at smide dem ud da de ikke lige farvemæssigt passer til mit papir... tosset ikke.
kram

Anonym sagde ...

..man kan også knipse et par gange under kortet - lige under dutten med liquid pearl - så ligger toppen sig også ned..
..og smukke farvelagte motiver - det har du helt ret i :-)
God weekend fra Tina M.

10na sagde ...

God ide`med de farvelagte motiver som vi ikke lige får brugt. Fortsat god weekend. KH 10na

Annette / aka sagde ...

AIIH, hvor er det nogle søde kort. Så fint lavet - og sikke et arbejde !
Og jeg kan godt forestille mig, at de kunne risikere at lide overlast, inden de nåede frem til ørkenen, ud til soldaterne. Så det var nok klogt at få dem på karton.

Jeg ville aldrig få farvet så mange figurer, og slet ikke så fint, så jeg er med på bytte-ideen.
Det var dog en genial ide ! Gad vide hvor den kom fra ? LOL.

Ja, det er lige vejr til indendørs sysler. Men desværre ikke lige kort for øjeblikket - men jeg kommer igen....

Karina Beck sagde ...

Jeg er overrasket over, at det frivillige arbejde kommer op på 17 timer pr. måned pr. dansker!! Så må der være nogen som laver meget, for der er mange, der ikke laver noget.. hvis du forstår, hvad jeg mener... ; )
Det var en god ide at sætte de farvede stempelaftryk på kort. Fulstændig ud i det blå gætter jeg på at aftrykkene kommer fra LINA, da de er farvelagt med copics ; ) Og så synes jeg forøvrigt at det er en god ide med et samarbejde om kortene ; )
Rigtig god weekend.

Maria Krumbaek sagde ...

WOW! det er en virkelig imponerende farvelægning

Stinne sagde ...

UHH SÅ kan jeg også være med for jeg maler ALTID foran tvet - og har stabler af aftryl - Så charlie dem gemmer jeg til dig!
GOD WEEKEND

Anja sagde ...

Sikke en god ide Charlie og hvis du mangler en engang imellem til at "montere" disse aftryk så sig til ;-)
Jeg får osse indimellem lavet for mange blomster og andet som bare ligger og jeg er nok ikke den eneste, måske det osse ku bruges?

AGJ sagde ...

Tusind tak for den gode idé med at banke kortet med liquid perls prikkerne ned i bordet. Det virker, Jubii....

Mette sagde ...

God idé...jeg går i gemmerne og finder farvelagte stempelaftryk ;-)...Den dér fidus med liquid perls har jeg længe savnet, især når vi ikke må gå amok med glimmer på kortene til OSH. Rigtig god weekend herfra...

Benita sagde ...

lækre kort - meget forskellige men fyldt med detaljer.

Tippet med liquid pearls kendte jeg godt- Her kommer lige en advarsel: pas på med at banke for hårdt under kortet, for så får man en meget flad rund klat i stedet for en perlelignende klat. og hvis man er lidt for voldsom kan man faktisk også godt komme ud for at klatten går løs og lander et sted hvor den slet ikke skal være.

Så vær forsigtige! Jeg taler af erfaring. :)

Mio sagde ...

Super ide med at sætte de flotte farvelagte motiver,på et nyt kort : ) ville da være træls hvis de gik i stykker.
Rigtig god søndag ; )

Annette sagde ...

Det er sådan nogle super flotte kort LINA har lavet. Er rigtig vild med dem.

Syntes bestemt det er en god idé med farvelægning af stemler, til indsamlingskassen.

Stine66 sagde ...

God ide - at lade folk sende del-projekter. Så er der altid folk der kan kaldes ind til produktionen, JA det er en tilmelding fra mig. Jeg vil gerne stå på tilkaldelisten...
M.v.h. Stine66

Mona sagde ...

Hvis mine kort trænger til 1. hjælp skal du endelig sende dem omkring "skadestuen" da jeg syntes det er en rigtig genial ide. M.v.h. Mona

Cecilie sagde ...

Jeg er meget frisk på at lave kort med færdigmalede motiver, hvis der skulle blive brug for det. Jeg får ikke selv startet med at farvelægge motiver for alvor, så sig endelig til så aftager jeg gerne en stak.

Sivsko sagde ...

Dejlig med sådan en tip. Det viljeg tage til mig. Og jeg synes det var en genial idé med nogle der maler og nogle der laver kortene. Sikke en udfordring.
Krammer Heidi

Majer sagde ...

Jeg er jo typen der ikke forstår mig på at farvelægge og har derfor heller ikke nogle stempler til formålet. Men jeg vil gerne være med til at montere dem på kort. Så bare sig til :-)