fredag den 14. juni 2013

14-dages fif #34


Vi er sørme så heldige at få et Ceciliefif mere her i fødselsdagsmåneden - TAK  Cecilie.
Og ved I hvad - Fifty er også i gavehumør og trækker lod om en lille mini-Fifty blandt de kort der bliver produceret og linket til i dette indlæg inden 1. juni.  =0)

Han er endnu mere army end Fifty selv - for han er camouflagefarvet i pelsen. Sød lille fyr der søger et rart bamsehjem :

Så skynd dig og lav et OSH-kort efter Cecilies fif - så er du med i denne lodtrækning.

Ordet over til Cecilie:

Denne gang har jeg fundet et rigtigt restekort frem til jer; et hvor det bare gælder om at hælde alle resterne ud på bordet og se, hvad der passer sammen. Eller måske kan der blive et kort eller to som disse efter man er færdig med et minialbum eller layout? Under alle omstændigheder er det et nemt lille kort, som tager vare på nogle af de små rester, man ikke kan undgå hober sig op.

Du skal bruge:
- kortbase: 14,5*10 cm
- mønstrede papirer:
1 stk. 4,5*13,5 cm
1 stk. 2*13,5 cm
1 stk. 8*2,5 cm
1 stk. 5,5*3 cm
1 stk. 7*2,5 cm
- linieret papir:    5*1,5 cm
- tre knapper
- lidt smalt bånd
- tekststempel + sværte



Start med at lime de to store stykker mønsterpapir fast i venstre side af kortet.


Klip nu de tre mindre stykker, så de har et indhak i den højre side. Lim dem på kortet.


Stempel din tekst på det linierede papir, og klip evt. af så en del af stemplet stikker udenfor papiret. Montér teksten ovenover de tre mønstrede papirer. Jeg bruger 3d-puder for at give teksten lidt mere opmærksomhed.


Bind bånd igennem en af knapperne og bind en sløjfe.


Montér alle tre knapper for enderne af de takkede papirer. Nu er kortet færdigt.


15 kommentarer:

Pia Larsen sagde ...

Så er det vist tid til at rode alle resterne igennem. Altid skønt at få brugt nogle rester :o) Super tip!

Anonym sagde ...

Super Fif jeg elsker god ideer til papir rester, tak Cecilie og sikker et PERFEKT præmie, så ked af det at jeg har ikke muligheder at link og være med, men jeg skal nok prov Fif.
Hjertelig tillykke med dagen alle sammen.
Mvh Vikki

Maryann Laursen sagde ...

Et rigtig sødt og dejligt hurtigt kort at lave, hvis man lige mangler et her og nu, og så er det jo altid godt at få brugt nogle af alle de rester man altid har dynger af LOL.

Skrapsak sagde ...

Det er da et rigtig fint fif. Det må jeg da prøve - nok ikke i aften (kl. er 21.30;O)
Ellers kan du tælle 35 kort med i opgørelsen. Så mange kommer til dig med posten senere på ugen fra mig. Kan vi ikke bytte med nogle OSH-klistermærker?

Mette sagde ...

Sikke et fint fif, jeg håber at der bliver tid til at få det afprøvet. Det kunne være at det kunne omvende sådan en "reste-nægter" som mig ;-)
Jeg kan ikke døje rester og tager hellere et nyt ark i brug istedet for at kigge i restekassen ;-)

Anonym sagde ...

..skønt fif!.. Hmm.. må vist hellere en tur i restekassen.. Ham mini-Fifty har jeg nemlig en lille pige, der ville elske at give ham et nyt hjem. Når vi skulle i Love2scrap, spurgte hun altid, om det var der Fifty boede - så var hun overbevist om, at Fifty boede på hotellet, hvor man får popcorn og softice. Har forklaret hende, at Fifty bor sammen med Charlie, og vist hende indlæggene om Fifty's eventyr. Hun elsker historien om turen i de svenske skove, hvor Fifty stak af og mødte Påskeharen. Samt historien, hvor han i Frankrig faldt i poolen, da han kom for tæt på kanten ;)
Mange hilsner fra Tina M.

Annette / aka sagde ...

Det er et rigtig fint fif Cecilie igen har lavet. Og med noget fint papir.
Jeg har dog haft et værre bøvl med det denne gang. Men linker alligevel.
Knus fra Annette

Heidi sagde ...

Super fif som helt sikkert skal prøves :-)

Sivsko sagde ...

Det er bare et super FIF - skal da helt sikkert igang.
Kan være man får lidt scrappe lyst tilbage.
Krammer Heidi

Jean sagde ...

sikken et skønt fif- ærgeligt alle mine hobbyting ikke er pakket ud endnu så jeg kan desværre ikke selv deltage om den skønne mini fifty ..

Skrapsak sagde ...

Så har jeg også forsøgt mig med at linke til mit kort efter fif 34.=0)

Anonym sagde ...

Tak for fif. Så skal der vist gang i restekassen.... Måske det skulle med i haven i morgen.

Scrap hilsner
Marianne Ancker

Anonym sagde ...

Dejligt tips, hvor jeg kan få brugt nogle af de rester som jeg ikke nænner at kassere :-) Det må være næste kort jeg skal prøve at lave.

Anonym sagde ...

UPS.......jeg prøver lige igen - glemte at skrive mit navn <3

Dejligt tips, hvor jeg kan få brugt nogle af de rester som jeg ikke nænner at kassere :-) Det må være næste kort jeg skal prøve at lave.

God dag til jer alle

Pia Thorndal

Anonym sagde ...

Fed idé den skal prøves.

Astrid Pallisgaard