lørdag den 28. juni 2014

Fif #52 Så finder vi stemplerne frem og hygger os lidt.

Dette indlæg med Fif " 52 ligger øverst indtil næste fif kommer - men kig videre i bloggen - der kommer nye indlæg 2 gange om ugen. 

Allerførst TAK for alle de dejlige kommentarer på indlægget i sidste uge =0) - de varmer...

Og så ordet over til DYGTIGE Cecilie:

Denne gang skal vi fokusere på en stemplingsteknik, som på engelsk hedder generational stamping: Man stempler flere gange med samme stempel uden at tilføje ny sværte imellem stemplingerne, hvilket giver en flot effekt med forskellige toner af samme farve.


Du skal bruge:
- kortbase
- hvidt karton (samme bredde som kortbasen og cirka 7,5-8 cm højt)
- to strimler karton til at lave kant på det hvide karton
- to blomster (mine er udstanset og stemplet, men du kunne bruge købte blomster)
- bladstempel
- tekststempel
- en kraftig grøn sværte
- bling


Der er ingen grund til at vente, så vi springer lige ud i det med stemplingen. Det er såre simpelt: Put godt med sværte på dit stempel og stempl en gang, to gange, tre gange. Som du kan se, er der forskel på, hvor kraftig sværten bliver første, anden og tredje gang.


Jeg ønskede kun at have nogle få blade, der var stemplet i den kraftigste udgave men flere i anden og tredje kvalitet. Det opnås ved at stemple første gang på en rest papir, og derefter stemple anden og tredje gang på dit projekt.


Når du har opbygget din samling af blade, kan du stemple teksten i nederste venstre hjørne af dit stemplede panel. Som du kan se, har jeg ladet bladene gå helt op til kanten i højre side, mens de toner ud i venstre side.


Sæt nu de to blomster på panelets højre side over teksten. Jeg monterede den ene med almindeligt klister og den anden med et par 3d-puder lidt ind over den første.


Sæt nu de to farvede stykker karton på det stemplede panel i top og bund. Som altid er mine strimler længere, så jeg kan klippe dem til og få et perfekt resultat.


Som du kan se på billedet ovenfor, havde jeg været dum og sat bling i blomsterne, inden jeg satte det farvede karton på - det kan jeg ikke anbefale. Så sæt nu bling i centrum af de to blomster.


Det sidste skridt er at montere panelet direkte på kortbasen. Lad der være nogle cm oven over panelet.


Jeg kunne ikke lade være lige at stemple blade, en blomst og en tekst på kuverten, men det er jo ikke nødvendigt men bare en hyggelig detalje.

Vi er spændte på at se, hvordan du omsætter dette fif til dine egne kort, så del endelig med os alle!

Og til netop det brug kommer Mr. Linky lige her:

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det ser bare godt ud, må straks igang ;-) kh 10na

Maryann Laursen sagde ...

Hvor er det et sødt fif Cecilie, dit kort er bare rigtig flot, og perfekt til snart sagt alle lejligheder.

Pia Larsen sagde ...

Super flot kort og kanon fif. Generation stamping er en af mine favorit teknikker.....så nu skal der ultra hygges med dette fif :o)

Bodil Bording Hansen sagde ...

Flot flot fif, en rigtig god ide, så er der brug for de stempler der ligger i skuffen, super :0)
Knus

Anonym sagde ...

Det er noget jeg har aldrig prøvet, men vil så gerne, så når vi nu har det ikke så travlt og skal gå efter kvalitet er det bare et perfekt tidspunkt til denne FIF, tak igen Cecilie, rigtig god TGIF, mvh Vikki

Karina Beck sagde ...

Super flot kort og fif.
God søndag aften.

Annette / aka sagde ...

Det er bare så flot. Og en god ide at få stempel/dies sættene frem.
Har lavet nogle eksemplarer og linket.