tirsdag den 24. juni 2014

Kun seks måneder til juleaften

Tænk sig, at vi i dag poster julekort for 6. gang, og dermed er halvvejs til juleaften. Det betyder vel egentlig på kreativt, at det er ved at være tid til for alvor at komme i sving med julekortene - eller er det bare mig ;) Under alle omstændigheder kommer der endnu en gang lidt juleinspiration fra os begge.


For mit vedkommende har jeg en rosa julestjerne som fokus for kortet. Ind imellem kan jeg godt lide at bruge rosa på mine julekort, selvom det nok ikke er den mest oplagte julefarve. Denne måneds kort er ret enkelt: Hvid kortbase med et stykke julepapir ovenpå hvilke jeg har monteret et stykke hvidt karton, som fungerer som base for dekorationerne.


Nogle udstansede og stemplede julestjerner er arrangeret i nederste højre hjørne, og kortets tekst kommer er stukket ind imellem blomsterne. For at give kortet lidt dybde har jeg dels monteret nogle af blomsterne på 3d-puder og dels sat tre stykker bling i midten af den store julestjerne.

                                                                    -o-0-o-

"Lucky me" der får lov til at præsentere mit julekort lige efter det Cecilie kalder et enkelt kort  =0) !!

Så er det liiiige jeg ikke helt ved hvad jeg skal kalde mit - så lad os kalde det et "pip-kort" for jeg måtte bare bruge mine nuttede små vinterfugle og dette blev resultatet. Jeg kan anbefale at man placerer sit hul i øverste lag først - så embosser og til sidst placerer sine fugle i det fremkomne hul. Som I kan se KAN det lade sig gøre i omvendt rækkefølge - det er bare ikke lige så praktisk kan jeg bekræfte    ;0):


Lawn Fawn står for gren, fugle, node og tekst (+ endnu en lille fugl med tophue på) virkelig meget for pengene i det lille stempelsæt. De tre røde pailetter er mat, transparent og glimtende - det ses bedre i virkeligheden. Masser af små 3D puder og lidt lyseblå bling i udvalgte snefnug. Så var der dømt jul i Allerød.

Denne model tror jeg nok jeg leger lidt videre med i produktionen af årets julekort og så nyder jeg at bunken er vokset lidt de første 6 måneder takket være Cecilies udfordring  =0).

6 kommentarer:

Pia Larsen sagde ...

Tænk engang....kun 6 mdr. til jul!!! Som tiden dog flyver.
Dejlige kort og godt med lidt fif ;o)

Dortesjs sagde ...

JUL ! awww ik nu i mine tanker..grin. nå men super flot kort og tak for fiffet

Maryann Laursen sagde ...

Det virker helt surealistisk at tænke på jul nu, hvor vi endelig har lidt rigtig sommer for en gangs skyld. Men kortene er rigtig flotte, det er helt sikkert, og til jul er de bestemt rare at ha klar he he

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super fine kort selv om det er lidt tidligt ;0)
Knus

May Britt sagde ...

Ja man skulle se at komme igang med julekortene og dejligt nemt at hente inspiration her på siden... meget søde julekort..

Anonym sagde ...

Selvom jeg er færdig med mine jule kort til OSH er det godt at få ny inspiration, og disse kort LO's kan sagtens brugs til hverdags kort, skønt kort, ha en fortsat god uge, mvh Vikki