mandag den 24. november 2014

Julekort i november

Nu er der ikke mange dage tilbage, før det er tid til at få julekortene skrevet og sendt, så måske er det lige nu, I har brug for lidt inspiration til jeres egne julekort? Her kommer i hvert fald vores to julekort for november måned.


For mit vedkommende har denne måneds julekort en lille samling af kogler og kristtjørnblade som fokus. Det er et relativt enkelt kort, men det er også nødvendigt, når man kombinere to mønstrede papirer, som jeg har gjort det her. For at pynte samlingen af kogler og blade har jeg bundet en dobbelt sløjfe i noget naturgarn. Det kan nogle gange hjælpe at binde dobbelt, som jeg har gjort det her, hvis man bruger tyndt garn.

Lækkert Cecilie!   Jeg er ved at komme i julestemning, så mit kort viser valg af årets juletræ og samtidig ville jeg gerne bruge en lækker die fra SAM indkøbet, de to rammer indeni hinanden fra Mama Elephant (Femme frames). Et par gamle embossing foldere kom frem fra skuffen og juletræerne er en banner die (men kan nemt klippes med en saks). Den lille søde vejviserbrad der peger mod Nordpolen er også fra lageret. Alt snevejr er naturligvis prikket over med Wink of Stella.

Baggrunden med scallops er olivengrøn - jeg er IKKE helt mester i at fotografere
med min nye Ipad endnu kan jeg se - men det er også kun dag 2 så det kommer nok. =0)
Cecilie og jeg laver naturligvis også et julekort i december - men så har vi jo skrevet og sendt dem vi skulle for længst - så det bliver et til bunken til næste år. =0) Vi håber at have inspireret jer allesammen lidt i årets løb og da vi har en sød lille stempelpræmie på lager bliver der trukket ekstra lod om kommentarer på præcis dette indlæg når november måned er slut (søndag aften kl. 21.30 ca.)

12 kommentarer:

Dortesjs sagde ...

rigtig fine julekort

Maryann Laursen sagde ...

Rigtig fine kort begge to, men må indrømme det sidste ser bare på mig på sådan en sød måde he he he. Super inspiration og dejligt med lidt nemt lige her på falderebet, hvor man bare skal til at være færdige.

Margit sagde ...

2 rigtig smukke eksempler på julekort. Dejligt med lidt input - selvom mange af mine kort er færdige og klar til at skrive (!!)...
Og tit får jeg lyst til at lave kort mellem jul og nytår... så er stemningen der li'som...;)
God dag til HQ

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super flotte julekort, i de dejligste jule farver, super :0)
Et knus her fra.

Sivsko sagde ...

Hvor er det bare flotte kort - og det er vild at der kun er 1 måned til juleaften ;) og jeg er slet ikke klar

Karina Beck sagde ...

Det er to flotte julekort.
God aften til jer.

Jean sagde ...

Hvor er de bare fine og dejlig enkelt det første tak for inspirationen :)
Jeg har ikke lavet et eneste julekort endnu... Ved ikke engang om jeg får lavet nogle i år det må tiden vise ;)

Annette / aka sagde ...

Igen 2 rigtig fine julekort. Og megajulede.

Heidi / Heroly sagde ...

Nå da, det indkøb fik jeg ikke spottet 😉 super søde julekort fra jer begge.

Anonym sagde ...

Tusind tak til jer begge to for dejlig jule inspiration hele år igemmen, super god ide og skønt der var nogle til hver smag, fortsat god uge, mvh Vikki

Lisbet M sagde ...

Søde små juletræer, og de behøver jo slet ikke være grænne.

Pia Larsen sagde ...

Dejlig inspiration fra jer begge - flotte og meget forskellige kort. Godt fif vedr sløjfen :)