søndag den 7. januar 2018

Pia L.'s kærlighedskort fra 2013 til 2016 - A Walk down Memory Lane

Denne måneds inspiration fra Pia På Banen er noget anderledes end normalt. Vi har taget hul på et nyt år og jeg har været en tur ned ad "memory lane" og fundet forskellige love, kærligheds og Valentine's kort frem fra gemmerne.

Det har faktisk været ganske fornøjeligt at gå billeder igennem af gamle kort - særligt dem helt tilbage fra 2013 og 2014. En del af dem kunne jeg stadig huske, så der var masser af oh, ahh og ihh oplevelser og ikke mindst "den må jeg da vist lige lave en ny variant af".


Lad os starte næsten ved begyndelsen. Jeg siger næsten, da det først var i 2013 at mit billedarkiv blev startet. Det var dengang jeg tog det første spadestik til at starte min blog.

Jeg er faktisk lidt hooket på kortet med sløjfen. Jeg kan huske, at det blev lavet til et af de første Online Card Classes kurser, som jeg deltog på.

Kortet "So Sweet" blev lavet af nogle gamle scrapbooking rester, jeg havde liggende. Den hængende bamse, var en DT opgave med et digitalt sponsor stempel.


Tænk jer, det første kort er et af mine første One Layer kort. Det var dengang teknikken "masking" blev præsenteret for mig. Og hold op, hvor jeg er vild med den teknik.

Snail Mail kortet er stadig en af mine personlige favoritter. Total nuser. Kortet med det store "&" lavede jeg ved at bruge Word og printet omridset ud på karton, hvorefter det blev klippet ud i hånden. Bagefter brugte jeg bogstav dies til at lave U og ME. Jeps, det var dengang ;) Må dog indrømme, at jeg indtil d.d. endnu ikke er stødt på en die af den størrelse endnu.

Hvem siger, at kærlighedskort absolut skal være i røde/lyserøde farver! Tjek lige det grønne kort ud. Personligt, er jeg meget tilfreds med resultatet. Baggrunden er lavet med en stencil.

Kortet med det store KYS lavede jeg til min mand, da han havde fødselsdag. Kysset er lavet med foil med Heidi Swapp's Mini Minc maskine.

Det sidste kort er lavet ved igen og igen at stemple ordet "Elsker". Da der er 2 E'er i Elsker, måtte jeg stemple det ad flere omgange. Men jeg er vist sluppet rimeligt heldigt fra det.

Jeg må vist konkludere, at 2016 var et traditionelt farve-år for mig hvad angår kærlighedskort. Her har jeg ikke haft meget spræl på farverne. Til gengæld har jeg flittigt brugt die'en "Elsker" fra Norske Kaboks.

Her har jeg faktisk svært ved at beslutte mig for om det grå kort eller det helt enkle hvide/røde kort er min favorit. De må vist dele en 1. plads for 2016 :)

Nu er deadline for dette års Valentine's og kærlighedskort godt nok overskredet, men det skal jo ikke afholde os fra at lave nye kort. Der er altid brug for kærlighedskort, som kan bruges hele året eller Valentine's kort til næste års forsendelse.

Kreative hilsner,
Pia aka Pia's Creative World. 


10 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Så lækkert udvalg!❤️

Charlie sagde ...

Så mange fine og sjovt nok kan jeg huske en del af dem, selvom vi ikke kendte hinanden så godt dengang. Bla. Den hængende teddy og sneglekortet.

Unknown sagde ...

Super fine og inspirerende kort. Kh 10na

Jean sagde ...

Wooow er så vild med dine kort..
Elsker ideen med love kort fordi de kan bruges hele året i mange sammenhænge og ikke kun valentinesday til en kæreste..

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super fine kort, fyldt med nye ideer :o)

Sivsko sagde ...

Rigtig mange fine kort hen over årene, og det ville da være super hvis du kan få nogen til at skabe en die med det & tegn med u og me i :)
Jeg er villig aftager af sådan en die

Sarah sagde ...

Det er sjovt at se hvordan man udvikler sig med tiden. Mange gode ideer.

Tina M. sagde ...

Tak for turen ned af memory lane - det bragte mange fine kort frem. Nogen af dem kan jeg faktisk godt huske - herligt gensyn.
Mange hilsner fra Tina M.

Marianne Brødbæk Møller sagde ...

Tak for kigget fra de tidligere år, super fine kort 😊

Anne-Mette sagde ...

Rigtig flotte kort. Det er altid sjovt at se tilbage i tiden😊 Jeg kan rigtig godt li' din stil.